پیامک های جالب برای تبریک سال جدید

 پیامک های جالب برای تبریک سال جدید

 باشگاه خبرنگاران - استفاده از پیامک برای تبریک اعیاد مختلف ، سالها است که به یک رسم و سنت در بین ایرانیان تبدیل شده است. با توجه یه این نکته در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده ، تعدادی پیامک به منظور تبریک سال نو و عید نوروز برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم از آنها لذت ببرید.

سلام میشه ازت خواهش کنم سال تحویل بیای خونمون ؟
آخه سبزه خوشگل تر از تو پیدا نکردم !
—————————
چند سال و چند عید باید از عمر تو بگذره تا آدم بشی !؟
یک سال از عمرت گذشت، ولی باز تو همونی که بودی !
فرشته دوست داشتنی بهار مبارک !


موضوعات مرتبط: اجتماعی

ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 اسفند 1390 ] [ 5:17 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

توهین و دشنام به مقدسات دشمن از نطر اسلام مجاز است یا خیر؟

  وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ 

و آنهايى را كه جز خدا مى‏خوانند دشنام مدهيد كه آنان از روى دشمنى [و] به نادانى خدا را دشنام خواهند داد اين گونه براى هر امتى كردارشان را آراستيم آنگاه بازگشت آنان به سوى پروردگارشان خواهد بود و ايشان را از آنچه انجام مى‏دادند آگاه خواهد ساخت(سوره مبارکه انعام آیه 108)



موضوعات مرتبط:
[ دو شنبه 29 اسفند 1390 ] [ 4:59 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

در مقابل تقدیر خداوند مثل کودکی یک ساله باش
وقتی او را به هوا می اندازی، می خندد

چون ایمان دارد که تو او را خواهی گرفت.



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگان
[ دو شنبه 29 اسفند 1390 ] [ 4:56 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]


 



موضوعات مرتبط:
[ دو شنبه 29 اسفند 1390 ] [ 4:40 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خنديدن مثل ورزش كردن است

براساس يافته هاي يک پژوهش جديد، واکنش بدن افرادي که زياد و به طور مکرر مي خندند، مانند واكنشي است که در بدن افراد ورزشکار رخ مي دهد.

دکتر لي برک با ارايه نتايج تحقيقات خود درهمايش بيولوژي تجربي در کاليفرنيا اعلام کرد تماشاي طنز و فيلم کمدي براي سلامتي مفيد است.

دكتر برک، کارشناس مراقبت هاي پيشگيرانه و پژوهشگر ايمني شناسي روانشناسي عصبي دانشگاه لوما ليندا سال هاي طولاني در مورد تاثير خنده بر فيزيولوژي بدن انسان تحقيق کرده است.

اثرات خنده و تاثير اندوه بر هورمون هاي مهم چهارده داوطلب سالم شرکت کننده در اين تحقيق مورد ارزيابي قرار گرفته است.

در طي اين تحقيق سه هفته اي، هر شرکت کننده بنا به انتخاب خود، يا بيست دقيقه از فيلم « نجات سرباز رايان » را نگاه کرد و يا يک کليپ ويدئويي بيست دقيقه اي خنده دار و طنز را تماشا کرده بودند و داوطلبان، پس از گذشت يک هفته، اين روند را معکوس کردند.

در اين دوره، بلافاصله قبل و پس از تماشاي اين فيلم ها، از داوطلبان آزمايش فشار و نمونه خون گرفته شد.

اين پژوهشگر دريافته است که افرادي حداقل روزي بيست يا سي دقيقه  و به طور کلي به کرات مي خندند، از بعضي از مزايايي برخوردار مي شوند که که افراد ورزشکار بهره مي برند.

لي برک خاطرنشان کرده است : « شما مي توانيد روي کاناپه بنشينيد، کمدي تماشا کنيد و بخنديد و همزمان از مزايايي شبيه به فعاليت جسمي و ورزش بهرمند شويد. فشار خون و سطوح پائين تر ليپوپروتئين و بهتر شدن خلق و خو از جمله اين مزايا هستند

دكتر برک گفته است ما دريافتيم که سطوح کورتيزول و اپينفرين که هورمون هاي غم  و اندوه موجود در خون هستند، درشرکت کنندگاني که فيلم خنده دار تماشا کرده بودند، کاهش يافته بود و تاثير عمده اي بر افرادي که فيلم غمگين و ناراحت کننده ديده بودند، مشاهده نشد.

 

 

 

 




موضوعات مرتبط: تندرستی
[ یک شنبه 28 اسفند 1390 ] [ 6:11 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بدون شرح!

 



موضوعات مرتبط: عکسعکس های برگزیده
[ یک شنبه 28 اسفند 1390 ] [ 5:47 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

به این میگن بچه تخس! +عکس

 اندکی تحمل نمایید تا تصویر بطور کامل بارگذاری شود

 



موضوعات مرتبط: محض خنده
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 10:50 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اینجا زنان به خواستگاری مردان می روند!+عکس

  در یکی از صفحات فیس بوک جمله ای نوشته شده که اگر زنان دنیا را اداره می کردند هیچ جنگی رخ نمی داد ولی مطمئن باشید حسادت یکی از گزینه های اصلی این جهان بود.

به گزارش افکارنیوز، در قبیله ای عجیب در چین به نان موسوا زنان و دختران حاکمان اصلی محسوب می شوند و روسای قبیله تنها از میان زنان انتخاب می شوند 

اتفاق عجیب تر میان مردم این قبیله این است که زنان با یکدیگر حرف نمی زنند. این قبیله هزاران سال است که در صلح و صفا در ساحل دریاچه لوگو در جنوب چین زندگی می کنند ولی زنانش کمتر با هم صحبت می کنند و صحبتی از پدر و پسر در این قبیله وجود ندارد. 
در این قبیله زنان انتخاب می کنند که با کدام مرد ازدواج کنند و در حقیقت ازدواج رسمی ندارند. مردان پس از ازدواج در خانه زنان زندگی می کنند! 

نظر تون چیه؟؟

 

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 10:40 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

برای این عکس تیتر بزنید!

 



موضوعات مرتبط: عکسعکس های برگزیده
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 10:31 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

داستان برخورد امیرکبیر با دعانویس‌ها

افکار نیوز : هنگامی که خبر رسید پنج نفر به علت ابتلا به بیماری آبله جان باخته‌اند، امیر بی‌درنگ فرمان داد هر کسی که حاضر نشود آبله بکوبد باید پنج تومان به صندوق دولت جریمه بپردازد. او تصور می کرد که با این فرمان همه مردم آبله می‌کوبند. اما نفوذ سخن دعانویس‌ها و نادانی مردم بیش از آن بود که فرمان امیر را بپذیرند. شماری که پول کافی داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبی سرباز زدند. شماری دیگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان می‌شدند یا از شهر بیرون می‌رفتند.
روز بیست و هشتم ماه ربیع الاول به امیر اطلاع دادند که در همه‌ شهر تهران و روستاهای پیرامون آن فقط ۳۳۰نفر آبله کوبیده‌اند. در همان روز، پاره دوزی را که فرزندش از بیماری آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امیر به جسد کودک نگریست و آنگاه گفت: ما که برای نجات بچه‌هایتان آبله‌کوب فرستادیم.
پیرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امیر، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبیم جن زده می‌شود. امیر فریاد کشید: وای از جهل و نادانی، حال، گذشته از اینکه فرزندت را از دست داده‌ای باید پنج تومان هم جریمه بدهی.
پیرمرد با التماس گفت: باور کنید که هیچ ندارم. امیرکبیر دست در جیب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمی‌گردد، این پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز.



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگان

ادامه مطلب
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 9:56 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

«احسن الحال»به چه حالی اطلاق مي‌شود؟

   در روايات ما آمده که عيد روزي است که انسان در آن مرتکب گناه نشود. احسن الحال هم يعني اين که حالات انسان قرين هيچ گناهي نشود و همه لحظات او با اطاعت خداوند بگذرد. نتيجه اين اطاعت و گناه نکردن رشد و تعالي انسان و تبديل حال او به «احسن الحال» است. بنابراين «احسن الحال» به معناي فاصله گرفتن از گناه و تقرب به خداوند است و بدون اين دو، مولفه مهم «احسن الحال» تحقق نمي يابد.



موضوعات مرتبط: مناجات ونیایش
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 9:32 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

نیایش(1)

 اللهم ما بنا من نعمه فمنک لا اله الا انت استغفر ک واتوبالیک

 

پروردگارا:هر نعمت که ما بندگان را میرسد ازآن توست.خدایی جز تو

نیست.آمرزش میطلبم وبه سوی تو از هر گناه باز می گردم.

مفاتیح الجنان(تعقیب نمازظهر)



موضوعات مرتبط: مناجات ونیایش
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 9:0 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت بگیرند(حضرت علی(ع))

 شنیده ام که از سید جمال الدین اسدآبادی نقل می کنن که ایشون وقتی سفری دور دنیا داشت واغلب کشور ها را از نزدیک مشاهده کرد خلاصه مشاهداتش را در یک جمله خلاصه کرد وگفت:به  کشورهای اسلامی که رفتم مسلمان دیدم ولی اسلام را ندیدم وبه کشورهای غیر مسلمان که سفر کردم اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم.خاطره زیر تا اندازه زیادی تائید کننده این نظریه است لطفا تا آخر بخوانید

 

L132976727820 مقایسه زندگی ژاپنی ها با ایرانی ها

ژاپن که بودم یه روز دوشنبه رفتم سر کار دیدم تو خیابون پر پلیس و شلوغه؛ وضع غیر عادی بود. یه کم پرس و جو کردم دیدیم یکی خودکشی کرده.

البته اینقدر تو ژاپن خودکشی زیاد بود که دیگه خیلی جای تعجب نداشت. پرسیدم: چرا طرف خودکشی کرده؟ فهمیدم طرف مهندس پیمانکار یه ساختمان بوده. قرار بود روز جمعه ساختمان رو طبق قرارداد تحویل صاحبش بده.

روز جمعه ساختمان کارش تموم نشده بود مهندس پیمانکار از صاحب ساختمان دو روز شنبه و یکشنبه مهلت میخواد که ساختمان رو ساعت هشت روز دوشنبه اول روز کاری بهش تحویل بده.

تو این ۴۸ ساعت مهندس و تیمش هر کاری می‌کنند نمی‌توانند کارهای نیمه تمام ساختمان رو تمام کنند و ساختمان رو آماده تحویل کنند.

روز دوشنبه که صاحب ساختمان برای تحویل خونه میاید با جسد حلق آویز شده مهندس پیمانکار مواجه می‌شه. حالا نکته جالب اش می دونی واسه من چی بود؟

این ساختمان فقط نصب پریز برق و نظافتش مونده بود. به دوستان ژاپنی به تعجب می‌گفتم این چه آدمی بود خب چرا خودکشی کرده برای همچین موضوع کوچکی. این دیگه خودکشی نداره که.

آنها با دهان باز نگاه می‌کردند می‌گفتند خودکشی نداره؟ این آینده شغلی‌اش به پایان رسیده بود. دو بار زیر قولش زده دیگه کسی بهش کار نمیداد


 



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگان
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 7:51 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

جزیره ای بدون وجود زن (باورتان نمی شودحتما بخوانید)

ورود خانم ها ممنوع میباشد

“زن ممنوع” واژه ای است که مردان این جزیره به آن اعتقاد دارند. از سال ۱۰۶۰ تصویب شده است که هیچ زنی حق ورود به این جزیره را ندارد و حتی برخی از حیوانات ماده مجاز به بودن در منطقه نیستند. همچنین ورود هرگونه عکس زنان به جزیره مجاز نیست. بازدید از آتوس به غیر از اتباع یونان برای بازدیدکنندگان خارجی هم مجاز است اما به ۲۰ مرد در یک روز محدود است و باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

 ورود خانم ها ممنوع میباشد

 

 

ورود به آتوس هم مراحل مختلفی دارد. اول از همه بازدیدکننده باید چک شود که آیا گربه، سگ، طوطی و … ماده همراه نداشته باشد و پلیس هایی که در بسیاری از تقاطع های این جزیره حضور دارند وظیفه دارند که جلوی افراد و موجودات زن نما را بگیرند.

 ورود خانم ها ممنوع میباشد



موضوعات مرتبط: خبر گزيده

ادامه مطلب
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 7:37 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

انیمیشن های جالب و خنده دار

 یک سری عکس متحریک زیبا و بسیار خنده دار

image007 انیمیشن های جالب و خنده دار

 

 

 

image008 انیمیشن های جالب و خنده دار

تصاویر و عکسهای متحرک بامزه و جالب و دیدنی




موضوعات مرتبط: اشعارطنز
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 7:10 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

عکس بسیار حیرت انگیز از خطای چشم

[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 6:43 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

زن امروزی

“زمانی مصاحبه گری از معلم صداقت و صمیمیت دکتر علی شریعتی پرسید :
به نظر شما چه لباسی را به زن امروز بپوشانیم ؟
دکتر علی شریعتی در جواب گفتند : نمیخواهد لباسی بدوزید و بر تن زن امروز نمائید . فکر زن را اصلاح کنید او خود تصمیم میگیرد که چه لباسی برازنده اوست”



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگان
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 11:43 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

قالی بزرگی است زندگی

قالی بزرگی است زندگی...
هرهزارسال یک بارفرشته ها قالی جهان را درهفت آسمان می تکانند/تا گرد وخاک هزارساله اش بریزد وهرباربا خود می گویند:

این نیست قالی که انسان قرار بود ببافد 
این فرش فاجعه است...
با زمینه سرخ خون...
و حاشیه های کبود معصیت ...
با طرح های گناه و نقش بر جسته های ستم...
فرشته ها گریه می کنند و قالی آدم را می تکانند
و دوباره با اندوه بر زمین پهنش می کنند.
رنگ در رنگ ... گره در گره ... نقش در نقش ...
قالی بزرگی است زندگی...
که تو می بافی ومن می بافم واومی بافد
همه با فنده ایم
می بافیم و نقش می زنیم
می بافیم و رج به رج بالا می بریم
می بافیم و می گستریم
دار این جهان را خدا به پا کرد.
و خدا بود که فرمود: ببافید وآدم نخستین گره را بر پود زندگی زد.
هر که آمد گره ای تازه زد و رنگی ریخت و طرحی بافت.
چنین شد که قالی آدمی رنگ رنگ شد
آمیزه ای از زیبا و نا زیبا...
سایه روشنی از گناه و صواب...
گره تو هم بر این قالی خواهد ماند
طرح و نقشت نیز...
وهزارها سال بعدآدمیان برفرشی خواهند زیست که گوشه ای ازآن را تو بافته ای
کاش گوشه را که سهم توست زیبا تر ببافی..........

عرفان نظرآهاري



موضوعات مرتبط: عرفان نظر آهاری داستانک
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 10:42 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

قلبش ترك خورد

يك دانه كور / بي آنكه دنيا را ببيند / در لاي آجرهاي يك ديوار، گم بود / در آن جهان تنگ و تاريك / با باد و با باران غريبه / دور از بهار و نور و مردم بود / اما مدام احساس مي كرد / بيرون از اين بن بست / آن سوي اين ديوار، چيزي هست / اما نمي دانست، آن چيست / با اين وجود او مطمئن بود / اين گونه بودن زندگي نيست

*
هي شوق، پشت شوق/در دانه رقصيد/هي درد، پشت درد/در دانه پيچيد
و ديگر او در آن تن كوچك، نگنجيد/قلبش ترك خورد
و دستي از نور/او را به سمت ديگري برد
وقتي كه چشمش را به روي آسمان وا كرد
يك قطره خورشيد/يك عمر نابينايي او را دوا كرد

*
او با سماجت/بيرون كشيد آخر خودش را /از جرز ديوار/آن وقت فهميد/كه زندگي يعني همين كار

عرفان نظرآهاري

 



موضوعات مرتبط: عرفان نظر آهاری اشعار
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 10:33 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

گیاهان مفید(7خواص شگفت انگیز دارچین)

اگر با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، اختلالات خواب و غیره مواجه هستید دارچین را دریابید.

این ادویه را که می‌توان در بیشتر غذاها و شیرینی‌جات استفاده کرد، برای سلامتی بی نظیر است.

در این مقاله ۷ دلیل خوب ارائه می‌دهیم که هر کدامش برای تشویق به مصرف بیشتر این ادویه کافی است. با ما همراه باشید.
 ۱- دارچین برای مقابله با سرماخوردگی و گریپ خوب است
دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب میخک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد.

سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگی‌تان درمان شود.
 ۲- دارچین نفخ را از بین می‌برد
 
همان طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.
روش مصرف: ۱۵۰ میلی لیتر آب را روی ۱ قاشق چای‌خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز ۳ مرتبه (بعد از غذا) از آن بنوشید. این کار را به مدت ۷ تا ۱۰ روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که زیاده‌روی نکنید.
 مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد

 3- دارچین انرژی‌زا است
 دارچین روی جسم و روح ما تأثیر گذاشته و انرژی‌مان را بالا می‌برد. برای همین اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید به سراغ دارچین بروید.
 روش مصرف: روی ۱۵۰ میلی گرم آب یک قاشق چای‌خوری پُر پودر دارچین بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید از این محلول بنوشید.

می‌توانید به مدت ۱۰ روز از این نوشیدنی دارچینی برای رفع احساس خستگی‌تان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که میزان دارچین را بیشتر نکنید.
 ۴- دارچین میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را پایین می‌آورد

 دارچین میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد و به همین دلیل میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان تری گلیسیرید را ۲۳ تا ۳۰ درصد و میزان LDL را به میزان ۷ تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه یک قاشق چای‌خوری دارچین را به انواع غذاهای خود اضافه و میل کنید.
 ۵- دارچین با پیری مقابله می‌کند
 دارچین حاوی میزان قابل توجهی تانین است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند.
 روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای‌خوری به غذاهای خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشده و بیش از ۱ قاشق در روز از این ادویه استفاده نکنید.
  ۶- دارچین میزان گلیسمی را پایین می‌آورد

 دارچین با افزایش گلیسمی بعد از صرف غذا مقابله می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود افراد دیابتی برای صرف غذا کمتر دچار مشکل شوند.

نتایج یک پژوهش پاکستانی که در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته است نشان می‌دهد مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه ۱ قاشق چای‌خوری دارچین به غذاهای خود اضافه کنید.

۷- دارچین اشتها را افزایش می‌دهد
 
دارچین تحریک کننده‌ی غدد بزاق و غشای مخاطی معده محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر تشکیل شده از یک ترکیب قوی به نام آلدئید سینامیک است که به طور طبیعی اشتها را افزایش می‌دهد.
 روش مصرف: ۱ قاشق چای‌خوری دارچین را در ۱۵۰ میلی لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز دو مرتبه نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

این نوشیدنی برای زمانی که احساس بی اشتهایی می‌کنید موثر است. توجه داشته باشید که مصرفتان بیش از میزانی که توصیه شده است نباشد.

 



موضوعات مرتبط: خواص گیاهان دارویی
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 10:12 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

هشدار براي استفاده زياد گوشت قرمز

نتایج یك تحقیقات 28 ساله در دانشگاه هاروارد نشان می دهد كه مصرف زیاد گوشت قرمز خطر مرگ و انواع بیمارهای كشنده از جمله سكته قبلی و مغزی را چند برابر می كند.

ایرنا به نقل از شبكه خبری سی.ان.ان نوشت: نتایج منتشر شده یك تحقیقات طولانی در دانشگاه هاروارد كه بر روی 37 هزار و 600 مرد و 84 هزار و 400 زن انجام شده نشان می دهد كه مصرف زیاد و همیشگی گوشت قرمز به عنوان یك سم كشنده تلقی می شود.

نارسایی ، سكته و حمله قلبی ، سرطان ، مرض قند، كلسترول و چربی خون از جمله بیماری هایی هستند كه نتیجه مستقیم استفاده زیاد از گوشت قرمز است.
پروفسور فرانك هو استاد اسیائی الاصل بخش بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد این پژوهش و بررسی را هدایت می كند.
به گفته پروفسور هو از این عده تاكنون حدود 24 هزار نفر فوت شدند كه علت مرگ شش هزار نفر از آنان نارسایی گزارش شده است .
یافته های این پژوهش حاكی از ان است كه مصرف روزانه گوشت قرمز به حالت گوشت خام 13 درصد و به حالت محصولات فرآوری شده مانند كالباس ، سوسیس و همبرگر 20 درصد احتمال مرگ را افزایش می دهد.
همچنین بر اساس این تحقیقات مصرف خشكبار 19 درصد ، گوشت مرغ ، طیور، غله و سبزیجات 14 درصد و حبوبات و لبنیات 10 درصد طول عمر انسان را افزایش می دهند.
براساس یافته های گزارش براثر استفاده از نتایج این تحقیق به متوسط عمر 3/9 درصد مردان و 6/7 درصد زنانی كه در این پژوهش مشاركت داشته اند، افزوده شده است.



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 9:55 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

علت فرود اضطراری هواپیمای رئیس جمهور

پیش از ظهر امروز رئیس جمهور بعد از افتتاح پروژه‌های مسکن مهر اندیمشک از فرودگاه دزفول عازم اهواز بود که به دلیل گردوغبار هواپیمای رئیس جمهور مجبور به نشستن در فرودگاه آبادان شد.یک منبع مطلع در گفت‌و‌گو با فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در شهرهای آبادان و خرمشهر جزو برنامه‌های سفر امروز محمود احمدی‌نژاد نبود. وی گفت: رئیس جمهور بعد از افتتاح پروژه‌های مسکن مهر اندیمشک از فرودگاه دزفول عازم اهواز بود که به دلیل گرد و غبار هواپیمای رئیس جمهور قادر به فرود در فرودگاه اهواز نشد لذا مجبور به نشستن در فرودگاه آبادان شد. 

این منبع مطلع خاطرنشان کرد: قرار بود که رئیس جمهور در حین حضور در خرمشهر از یادمان شلمچه بازدید کند که این موضوع نیز لغو شد. 

وی تصریح کرد: در زمان حضور رئیس جمهور هیچ یک از مقامات مسئول خرمشهر در جریان این سفر نبود و خودروهای حامل رئیس جمهور و هیئت همراه بدون اسکورت نیروی انتظامی از مسیر خرمشهر عازم اهواز شدند.

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 9:21 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

قرائتی: روی سی دی ها قفل نگذارید

حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش نیایش در محل بقعه امامزاده سلطان غیاث الدین محمد (ع) (گنبد خشتی) اظهار داشت: در حال حاضر برخی از افراد قفل‌هایی در محصولات ارزشمند خود می‌گذارند تا جلوگیری از کپی‌برداری شود.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با مباحث ارزشی و اسلامی این گونه اقدامات را نباید انجام داد، تصریح کرد: همچنین باید این گونه مطالب راحت از این در دسترس اقشار مختلف مردم به‌ ویژه جوانان قرار گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: هم اکنون کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا انواع و اقسام فیلم‌ها و عکس‌های مبتذل را به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی به افکار جوانان تزریق می‌کند.

وی عنوان داشت: در این میان باید دست‌اندرکاران فرهنگی کشور برای جلوگیری از این هجمه با تولید آثار مناسب و خوب، آن را در اختیار عموم مردم قرار دهند.

قرائتی با بیان اینکه اسلام طرفدار آزادی است، گفت: این موضوع در تمام بخش‌ها حتی در نماز به عنوان بزرگ‌ترین فریضه عبادی نیز دیده می‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های گروه‌های وهابی علیه شیعیان در ارتباط با مقدس دانستن اماکن متبرکه اظهار داشت: این گروه شیعیان را متهم به شرک و مشرک بودن می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور متذکر شد: وهابیان گریه بر مرده را کاری غیرعقلانی دانسته و می‌گویند که آنها برای ما کاری انجام نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان ضریح‌های بقاع متبرکه را برای متصل شدن به خدا و داشتن آرامش مقدس شمرده و این امر به هیچ وجه شرک به حساب نمی‌آید.

قرائتی به داستان تالوت و حضرت موسی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: بنی اسرائیل صندوقچه ای که حضرت موسی (ع) توسط آن به آب افتاده و به دست فرعون رسید را تابوتی مقدس می‌دانستند.

وی گفت: ضریح‌های مقدس بقاع متبرکه نیز با این موضوع شباهت بسیار زیاد دارد.

قرائتی اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه را در بقاع متبرکه و امامزادگان بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: باید بروشورهای اطلاع‌رسانی در این اماکن برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان تهیه شده تا آنها با این موضوعات آشنایی بیشتر پیدا کنند



موضوعات مرتبط: در محضر بزرگان
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 9:11 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

جزئیات جدید حج تمتع اعلام شد

سازمان حج و زیارت، شرایط و جزئیات جدید جهت نام نویسی و اعزام به حج تمتع را در سال 1391 اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،سازمان حج وزیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: با عنایت خداوند متعال و برنامه ریزی های انجام شده، مقدمات لازم جهت پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف برای اعزام به حج تمتع در سال 1391 فراهم شده است، از این رو از افراد واجد شرایط دعوت می شود جهت ثبت نام در کاروان های منتخب اقدام کنند.
 مشمول تشرف
تمامی دارندگان قبوض حج تمتع از 10 شهریور 84 و متقاضیان دارای اسناد ثبت نامی سال های 1360 و 1363 مشمول تشرف می شوند.
 اسامی، نشانی و تلفن مدیران منتخب کاروان های حج سال 1391 در روزهای 16/1/1391 و 17/1/1391 از طریق جراید محلی اعلام خواهد شد.
 




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 8:52 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ازدواج زن آمریکایی با یک الاغ + عکس

در اتفاقی عجیب یک زن آمریکایی با یک خر در شهر سایتل ایالت واشنگتن آمریکا ازدواج کرد.
به گزارش مشرق به نقل از برترین ها، در اتفاقی عجیب یک زن آمریکایی با یک خر در شهر سایتل ایالت واشنگتن آمریکا ازدواج کرد.


زن آمریکایی می گوید: «این ازدواج پس از شکل گرفتن عشق و دوستی میان آنها به مدت دو سال صورت گرفته است».
گفتی است که چندی پیش نیز یک زن آمریکایی با یک سگ به طور رسمی ازدواج کرد.


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 8:45 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

به جای قند از خرما استفاده کنید

استفاده از قند به هنگام مصرف چای و یا استفاده قند در پخت شیرینی جات موضوعی است که باید جاي خود را به استفاده از محصولاتی مانند خرما و فراورده های آن بدهد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر منصور شهرکی، عضو هیئت علمی دانشگاه زاهدان معتقد است خرما یکی از میوه های مقوی است که دارای مواد معدنی فراوانی است و کالری این میوه از قند کمتر است و استفاده از آن به دلیل داشتن فیبر، برای دستگاه گوارش مفید است بنا براین به هنگام مصرف چای، شیر یا هر نوشیدنی که احتیاج به قند دارد استفاده از خرما توصیه می شود .دکتر منصور شهرکی متخصص تغذیه گفت: خرما همچنین حاوی ویتامین های C,A,B و موادی مانند فسفر، کلسیم ومنگنز است .



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 8:29 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بازنشستگی كارمندان با هر میزان سابقه

 بازنشستگی كارمندان با هر میزان سابقه

 
 
 
پیش نویس طرح بازنشستگی كارمندان دولت با هر میزان سابقه خدمت و نيز طرح استخدام نیمه وقت بانوان در این معاونت تدوین شده است.
 
 
 
ایرنا: معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ريیس‌جمهور گفت: پیش نویس طرح بازنشستگی كارمندان دولت با هر میزان سابقه خدمت و نيز طرح استخدام نیمه وقت بانوان در این معاونت تدوین شده است.

عبدالعلی تاجی افزود: این پیش نویس به كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در صورت موافقت نمایندگان، این پیشنهاد در قالب یك طرح و به عنوان بندی از لایحه بودجه سال 1391 قابل بررسی خواهد بود.

وی با بیان اینكه برخی از كارمندان تمایل دارند برای مثال با 20 سال سابقه و 20 روز حقوق بازنشسته شوند، اما در قانون مدیریت خدمات كشوری چنین حكمی وجود ندارد، اظهار کرد: از این رو پیش نویسی در معاونت توسعه مدیریت تهیه شده كه قانون مدیریت خدمات کشوری به نوعی اصلاح شده و كارمندان بتوانند با هر سابقه كاری بازنشسته شوند. 

تاجی در عین حال افزود: طبیعی است كه مدت زمانی به عنوان كف سابقه خدمت تعیین خواهد شد؛ مانند 15 سال یا شبیه آن.
 




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ پنج شنبه 25 اسفند 1390 ] [ 2:34 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

طنز : وقتی معلم از کلاس بیرون می رفت!!!

وقتی معلم یه لحظه از کلاس بیرون می رفت!!!

 
 
 
 

 



موضوعات مرتبط: اشعارطنزکاریکاتور
[ پنج شنبه 25 اسفند 1390 ] [ 2:25 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تعجب نکنید؟؟؟!!!

  به این میگن آخر شانس!!!

 گر نگهدار من آن است که من میدانم / شیشه را در بغل سنگ نگه میدار.

اندکی تحمل بفرمایید تا تصویر به طور کامل بارگذاری شود

 
 


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ پنج شنبه 25 اسفند 1390 ] [ 2:19 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

یک استکان یادِ خدا باید بنوشم

شیطان
اندازه یک حبّه قند است
گاهی می افتد توی فنجانِ دلِ ما 
حل می شود آرام آرام
بی آنکه اصلا ً ما بفهمیم
و روحمان سر می کشد آن را
آن چای شیرین را 
شیطان زهرآگین ِدیرین را
آن وقت او
خون می شود در خانه تن
می چرخد و می گردد و می ماند آنجا
او می شود من

***

طعم دهانم تلخ ِتلخ است
انگار سمی قطره قطره
رفته میان تاروپودم
این لکه ها چیست؟
بر روح ِ سرتاپا کبودم!
ای وای پیش از آنکه از این سم بمیرم
باید که از دست خودت دارو بگیرم
ای آنکه داروخانه ات
هر موقع باز است
من ناخوشم
داروی من راز و نیاز است
چشمان من ابر است و هی باران می آید
اما بگو
کِی می رود این درد و کِی درمان می آید؟

***
شب بود اما
صبح آمده این دوروبرها
این ردپای روشن اوست
این بال و پرها

*** 
لطفت برایم نسخه پیچید:
یک شیشه شربت، آسمان
یک قرص ِخورشید
یک استکان یاد خدا باید بنوشم
معجونی از نور و دعا باید بنوشم


عرفان نظرآهاری



موضوعات مرتبط: عرفان نظر آهاری اشعار
[ چهار شنبه 24 اسفند 1390 ] [ 1:11 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

قطاری به مقصد خدا

 

قطاری که به مقصد خدا می رفت ٬ لختی در ايستگاه دنيا توقف کرد و پيامبر رو به جهان کرد و گفت: مقصد ما خداست ٬ کيست که با ما سفر کند ؟ کيست که رنج و عشق توامان بخواهد ؟ کيست که باور کند دنيا ايستگاهی است تنها برای گذشتن ؟
قرن ها گذشت اما از بيشمار آدميان جز اندکی بر آن قطار سوار نشدند .
از جهان تا خدا هزار ايستگاه بود . در هر ايستگاه که قطار می ايستاد ٬ کسی کم می شد . قطار می گذشت و سبک می شد . زيرا سبکی قانون راه خداست .
قطاری که به مقصد خدا می رفت ٬ به ايستگاه بهشت رسيد . پيامبر گفت :‌اينجا بهشت است . مسافران بهشتی پياده شوند . اما اينجا ايستگاه آخرين نيست .
مسافرانی که پياده شدند ٬ بهشتی شدند . اما اندکی ٬ باز هم ماندند ٬ قطار دوباره راه افتاد و بهشت جا ماند .
آنگاه خدا رو به مسافرانش کرد و گفت : دورو بر شما ٬ راز من همين بود . آن که مرا می خواهد ٬ در ايستگاه بهشت پياده نخواهد شد .
و آن هنگام که قطار به ايستگاه آخر رسيد ٬ ديگر نه قطاری بود و نه مسافری

خانم عرفان نظر آهاری

 به فضل الهی قصد داریم که در وب خود از نویسنده چیره دست خانم عرفان نظر آهاری مطلب جدید بگذاریم ممنون خواهیم شد اگر از نظرات خوبتان ما را بهره مند کنید(مدیروب)



موضوعات مرتبط: داستانکعرفان نظر آهاری داستانک
[ چهار شنبه 24 اسفند 1390 ] [ 1:27 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

زني که گريه او را مي‌کشد

 

جام جم آنلاين: زن جوان انگلیسی به نوعی بیماری نادر مبتلا است؛ او هرگز نباید گریه کند زیرا در این صورت جان خود را از دست خواهد داد، بیماری اي که تنها 35 نفر در کل جهان به آن مبتلا هستند.

«کتی دل» بیماری است که به نوعی اختلال به نام «آکواژنیک اورتیکاریا» مبتلا است، بیماری به شدت نادر که تنها 35 نفر در جهان به آن ابتلا دارند.

«دل» حتی نمی تواند گریه کند زیرا اشک هایی که از چشمانش سرازیر شوند موجب ایجاد زخم هایی دردناک بر روی صورتش خواهند شد و حمام کردن نیز برای او ممنوع است زیرا وضعیتی مانند سوختگی شدید را برای وی به وجود خواهد آورد.

این بیمار 27 ساله که پیش از این ورزشکار بوده است به خاطر بیماری اش مجبور شد تا دست از ورزش بشوید زیرا تعرق نیز در بدن او ایجاد واکنش های شدید حساسیت زا و زخم های عمیق می کند، این بیماری می تواند در آینده منجر به مرگ این بیمار شود.

بیماری های این زن جوان از سن 16 سالگی و پس از جراحی لوزه هایش آغاز شد و از این رو پزشکان احتمال می دهند برداشته شدن لوزه ها باعث مختل شدن میزان «هیستامین» در بدن او شده است. در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده ای برای این بیماری ارائه نشده است.

وی در حال حاضر برای کنترل بیماری خود از داروهایی استفاده می کند که بیماران پیوندی آن را مصرف می کنند تا از ایجاد واکنش شدید بدنش در برابر آب جلوگیری کند. پس از آن داروی بیماران سرطانی بر روی او آزمایش خواهد شد تا سیستم ایمنی بدن او دوباره ساخته شود.(مهر)

 




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ چهار شنبه 24 اسفند 1390 ] [ 1:9 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

طنز روز

شیطنت‌های مرگ‌آفرین در آخرین چهارشنبه سال!/ کارتون: سعید صادقی

شیطنت‌های مرگ‌آفرین در آخرین چهارشنبه سال!/ کارتون: سعید صادقی



موضوعات مرتبط:
[ سه شنبه 23 اسفند 1390 ] [ 6:23 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اگر این عظمت نیست پس چیست!

 

 


 

<

 



موضوعات مرتبط: دانستنی ها
[ سه شنبه 23 اسفند 1390 ] [ 6:18 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

گران‌ترین وکیل ایران اصلا پرونده‌هایش را نمی‌بیند

  گران‌ترین وکیل ایران اصلا پرونده‌هایش را نمی‌بیند



او گران‌ترین وکیل ایران است. یکی از مهم‌ترین پرونده‌های تاریخ قضائی ایران را وکالت کرده و بیشترین حق‌الوکاله را گرفته است؛ چیزی در حدود یک‌ و نیم میلیارد تومان.

علی صابری (وکیل نابینا) از آن دست آدم‌هایی‌ است که مفهوم معلولیت و توانایی را در ذهن به‌هم می‌ریزد. او توانسته با پشتکار و اعتماد به نفس، به هر چیزی که به آن معلولیت می‌گویند، غلبه کند و در حرفه خودش یکی از جنجالی ترین‌ها باشد.
دفتر وکالت علی، شلوغ است. دارد لایحه را به یکی از موکلان‌اش دیکته می‌کند. همه، با وقت قبلی آمده‌اند. علی فقط بعدازظهرها دفتر است. هیچ‌کس از دیدن وکیل نابینا تعجب نمی‌کند، این روزها علی دیگر برای خودش اسم و رسمی دارد و همه از معلولیت‌اش و موفقیت‌های عجیب و غریبش باخبرند.



موضوعات مرتبط: خبر گزيده

ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 اسفند 1390 ] [ 5:57 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اگر دچار ضعف حافظه شدیم چه میوه ای باید بخوریم

خوردن انواع توت به عنوان بخشی از غذای روزانه ممکن است حافظه شما را قوی تر کند، این نتیجه‌گیری یک مرور از تحقیقاتی است که تاکنون صورت گرفته است.
سینانیوز به نقل از وب ام دی، این مرور نشان می دهد مستندهای قوی وجود دارد که خوردن توت عملکرد مغز را تقویت نموده و ممکن است از کاستی های حافظه ناشی از سالمندی و اختلالات روانی پیشگیری نماید.
مارشال میلر، پژوهشگر مرکز تحقیق تغذیه سالمندان و بیماران روانی و همکارانش از وزارت کشاورزی آمریکا، در مجله علمی شیمی کشاورزی و غذایی نوشت: توت‌ ها علاوه بر تاثیرات آتی اکسیدانی، به طور موثر نیز عملکرد مغز را بهبود می بخشد.
پژوهشگران می گویند: مطالعه های آزمایشگاهی و حیوانی چنین القا می کند که خوردن توت ها تاثیرهای سودمندی بر مسیرهای علامت دهی مغز، که با متورم شدن و مرگ سلول ارتباط دارد، می گذارد. تاثیر خالص این بهینه سازی ها در عملکرد مغز ممکن است اختلال های مغزی مرتبط با سالمندی، مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را که معمولا در بیماران مبتلا به افسردگی بروز می کند را متوقف سازد.
این پژوهشگران مطالعه های اخیر درباره تاثیر انواع توت بر علامت (سیگنال) دهی یا ارتباط ها و رفتار درونی مغز را مرور نمودند.
این مرور نشان داد که مطالعه های سلولی، حیوانی و انسانی تایید می کند که توت ها، مانند زغال اخته ، توت سیاه (شاه توت)، و توت فرنگی از چند راه برای مغز مفید است.
اول، خاصیت انتی اکسیدانی قوی محتوای توت ها به محافظت از سلول های مغزی در برابر آسیب های اتم های آزاد کمک می کند، این اتم ها در فرایند "اکسیدان شدن" در بدن رها می شود.
دوم، انواع توتها باعث تغییر مسیر نورونها و ارتباط بیشتر آنها با یکدیگر می شوند. ابن عمل از التهاب سلولهای مغزی جلوگیری می کند.
علاوه بر این بر اساس مطالعات گذشته مشخص شده بود که انواع توتها و زغال اخته عملکرد مغز افراد مسن دچار اختلال روانی را بسیار بهبود می‌بخشد



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ سه شنبه 23 اسفند 1390 ] [ 5:47 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

طنز روز

درحاشیه ارسال پیامک‌های هدفمندی‌یارانه‌ها، برای حذف برخی افراد مرفه/ کارتون: محمد علی رجبی

درحاشیه ارسال پیامک‌های هدفمندی‌یارانه‌ها، برای حذف برخی افراد مرفه/ کارتون: محمد علی رجبی

 



موضوعات مرتبط: کاریکاتور
[ سه شنبه 23 اسفند 1390 ] [ 5:10 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فواید ازدواج برای آقایان!!!

فواید ازدواج برای آقایان!!!
قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر
بعد از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید
نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن
قبل از ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه
بعد از ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه
نتیجه اخلاقی : با ادب شدن
قبل از ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت
بعد از ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت
نتیجه اخلاقی : متواضع شدن
قبل از ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث
بعد از ازدواج : کار کردن در شرایط سخت
نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن



موضوعات مرتبط: اشعارطنز
[ یک شنبه 21 اسفند 1390 ] [ 3:40 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ازدواج یعنی:

 

 
 


موضوعات مرتبط: محض خنده
[ یک شنبه 21 اسفند 1390 ] [ 3:37 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

طنزخواستگاری


چندسال پیش یکروز جلوی تلویزیون دراز کشیده بودم، فوتبال نگاه می کردم و تخمه می خوردم.
ناگهان پدر و مادر و آبجی بزرگ و خان داداش سرم هوار شدند و فریاد زدند که:
« ای عزب! ناقص! بدبخت! بی عرضه! بی مسئولیت! پاشو برو زن بگیر ».
رفتم خواستگاری؛ دختر پرسید:
« مدرک تحصیلی ات چیه ؟ »
گفتم:« دیپلم تمام !»
گفت:« بی سواد ! امل! بی کلاس! ناقص العقل! بی شعور! پاشو برو دانشگاه »
رفتم چهار سال دانشگاه لیسانس گرفتم برگشتم ؛ رفتم خواستگاری؛
پدر دختر پرسید: « خدمت رفتی ؟ » گفتم: « هنوز نه »
گفت: « مردنشده ی نامرد! بزدل! ترسو! سوسول! بچه ننه! پاشو برو سربازی ! »
رفتم دو سال خدمت سربازی رو انجام دادم برگشتم؛ رفتم خواستگاری؛
مادر دختر پرسید: « شغلت چیه ؟»
گفتم: « فعلا کار گیر نیاوردم »
گفت:« بی کار! بی عار! انگل اجتماع! تن لش! علاف! پاشو برو سر کار !»
رفتم کار پیدا کنم؛ گفتند: « سابقه کار می خواهیم »
رفتم سابقه کار جور کنم؛ گفتند:« باید کار کرده باشی تا سابقه کار بدهیم »
دوباره رفتم کار کنم؛ گفتند: « باید سابقه کار داشته باشی تا کار بدهیم »
برگشتم؛ رفتم خواستگاری
گفتم: « رفتم کار کنم گفتند سابقه کار، رفتم سابقه کار جور کنم گفتند باید کار کرده باشی »
گفتند: « برو جایی که سابقه کار نخواهد ». رفتم جایی که سابقه کار نخواستند
گفتند: « باید متاهل باشی ! »



موضوعات مرتبط: اشعارطنز
[ یک شنبه 21 اسفند 1390 ] [ 3:30 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]